Alla inlägg under maj 2011

Av Kia Jacobsson - 27 maj 2011 15:20

  Brännbollsyra i regnet, Rasmus och laget är troll.....I fjol knep dom 20:e plats hoppas att det går lika bra i år !

Om en vecka flyttar min äldste till Malta. Det känns i ett mammahjärta och det spelar ingen roll hur många gånger jag än upprepar mitt mantra -"Det är nu han ska göra det" det känns lika hemskt ändå !

Jag sparar gråten till dess att han har åkt.......

Av Kia Jacobsson - 22 maj 2011 07:37

....Sanawiar, nitton år, Fullblodsarab och valack. Smulan trettiosex, Shetlandsponny och sto söker nytt hem.

Jag vill inte sälja dom och dom följs åt i "paket". Däremot så ser jag gärna ett långt engagemang av fodervärden, och jag kan tänka mig att dela vissa kostnader.

Smulan är pensionerad och kan inte användas annat än som sällskap. Sanawiar, som har stått en längre tid behöver varsamt "sättas igång" för skogsridning. Jag vill inte att han arbetar hårt på bana, men som "turidningshäst" blir det inga problem att få igång honom, han är fortfarande välmusklad och välgödd. Båda är vana att gå på lösdrift, men jag ser gärna att det finns tillgång till box. Båda hästarna har ett mycket vänligt temperament och är välfostrade.  Sanawiar är en härlig ridhäst.

Båda har funnits hos mig under lång tid, Sanawiar i arton och ett halvt år och Smulan nästan lika länge, så jag vill att du är seriöst intresserad och kan ge dom mycket kärlek och omvårdnad. Hör av dig !

Av Kia Jacobsson - 18 maj 2011 15:11

Umeå gör sig redo för folkfest. Försäljningsstånden har fått sina direktiv om var dom ska stå så att "stora scenen" framför Rådhuset ska få bästa utrymme.

Kulturnatta är större än någonsin, små och stora aktörer ges utrymme till uttryck.

Överallt påannonseras aktivitet. Himla kul tycker jag.

Vi ska tacka den Centrumgrupp som har har kämpat för att handeln och människorna ska stanna i centrala stan, lite måste vi också tacka politikerna, fast bara lite.

Och mest av allt ska "Umeborna" som har sett till att vi blir Kulturhuvudstad tackas.


Heja Folkfest & Kulturnatta !

Av Kia Jacobsson - 12 maj 2011 23:15

 


Han ser så försiktig ut på bilden.

I själva verket är han en fullständigt livsbejakande flat coat retriver utan gränser.

Förra sommaren gjorde han slag i saken på eget bevåg. Vi sa- Snart måste vi åka och bada. Snart blev en massa måsten och tiden drog iväg. När det väl var dags att åka fanns ingen Peppehund i närheten. I TVÅ TIMMAR ...letade vi.

Och hittade en igenombadad hund på gården. Han var väldigt glad och stolt, han hade ju minsann badat.


  

Av Kia Jacobsson - 12 maj 2011 17:06

Jag hänger helt enkelt inte med. På kort tid ska jag lära mig att sköta en hemsida, en datoriserad robot och försöka att förstå turerna på facebook. Det blir en hel massa kommandon, siffror, megapixlar och förvirring.

Svåra saker för mig som hellre håller i en hammare.

Men ändock en utmaning. Den fantastiska "roboten" har antagligen räddat mig ifrån värre arbetsskador än de jag redan har....dessutom kan den vara kreativ tillsammans med mig. Fantastiskt men samtidigt lite skrämmande. Jag är oerhört glad att jag har en gedigen utbildning i hantverket, att jag kan skära en passepartout för hand ger mig övertaget över "Honndan", som faktiskt bara gör det hon ska när hon är inkopplad. Jag gillar "Honndan" !


Hampus försöker att lära mig att använda facebook., Men jag har svårt att hålla mig till det givna antalet ord. Det blir lite "snuttifierat". Och när jag kortar ned,så ser jag att jag inte ändå säger något. Och då kan jag ju lika gärna låta bli.

Fast det är ju inte så det funkar, facebook är vardagen som trallar på.

Det kan vara slagkraftigt. politiskt, vardagligt och utelämnande med minimal text.

Jag föredrar att blogga.



Ovido - Quiz & Flashcards