Alla inlägg under juni 2011

Av Kia Jacobsson - 10 juni 2011 10:41

     

Eftersom solen inte hjälper mig att tillfriskna, så har jag vistats i skuggan. Nämligen

på dass. Jag har inte tålamod med att bara ligga still och gjorde ett tappert försök att jobba igår men insåg att hemma är bäst i några dagar till...

En stillsam aktivitet är målning. Dasset prydes med passliga prästkragar på väggarna och en from ängel. På dom två locken står "Han & Hon", en hylla med plats för handdukar och badkläder skruvades upp. Ett oljetryck hänger på väggen, förvisso är det inte kungen utan "pojke med häst, hund, katt".

I detta somriga uterum så får vi plats med soldynor och pooltillbehör....vi håller just nu på att fylla upp den 4,5x4,5 m stora poolen, det kommer att ta några dygn med det urusla vattentryck vi har. Så turligt fick vi köpa den av goda vänner för en femhundring inkl allt..stege,pumpar, solfångare och överdrag. Tack Lotta & Robban ! Nu har vi vårt eget sommarparadis på hemmaplan, vilket passar oss utmärkt. Killarna kommer några veckor, vi ska fortsätta att beta av fönsterrenoveringen och ev båbörja köket. När man bor på landet så går det faktiskt att låta huset få bli sommarstuga emellanåt.

På lördag traskar Smulan och Sanawiar upp till Kranga & Johanna som ska få ta hand om dom på obestämd tid. Det känns otroligt skönt att slippa dåligt samvete och daglig skötsel. Dessutom har jag dom på gångavstånd hemifrån !


Av Kia Jacobsson - 3 juni 2011 14:25

 

Med små barn i huset igen inser jag vilka "världsviktiga" saker som jag har gått miste om de senaste åren. Maskrosbuketter, klätterträd och att inneha "all tid i världen "... Det går inte att skynda fram tid, däremot går den att planera.

Vi har haft ljuvliga dagar med Loke & Zeke, sagoläsning, sällskapsspel och utevistelse.

Nu får vi ensamhelg och ska försöka att vara lite lagom arbetssamma. Hallen ska påbörjas med taksättning och målning. Därimellan ska vi mysa.....

Ovido - Quiz & Flashcards