Direktlänk till inlägg 6 september 2011

Heja Smulan ......

Av Kia Jacobsson - 6 september 2011 22:16

Häromdagen fick jag besök på jobbet av Smulans rättmätiga ägare, eller snarare pappan till ovanstående. Dom har flyttat hem till Norrland igen efter 10 år i Stockholm ( Det är svårt att rubba en Norrlänning ur omloppsbana ! ).

Det känns oerhört bra att jag har hållit fast vid mitt löfte om att ta hand om henne tills dess att hon inte orkar längre. Nu har hon funnits hos oss i nitton år. Vi räknade ut att hon har upnått en ålder av 36-37 år, måste nästan toppa Svenskt rekord  !

Just nu befinner sig Smulan och Sanawiar ett "stenkast" härifrån tillsammans med Johanna som har tagit sig an båda hästarna på foder och omvårdnad, vilket är den ultimata lösningen för mig. Hästarna har det jättebra. Jag har det jättebra. Johanna har det jättebra. Framför allt så har jag följt min tanke, hästar är inga slit å släng varelser. Har du skaffat dig en hund, så säljer du den inte vidare och vidare hur som helst. Elin ( ägare) har kunnat återvända till sin barndomshäst.  Ungefär var femte år så har hon kramat om Smulan fysiskt. Sist var sommaren 2010. Den dagen när Smulan inte orkar längre kommer Elin att vara den första jag informerar.... Smulan nu sätter vi rekord i ålder och friskhet ! ! !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kia Jacobsson - 27 maj 2013 22:03

Hej...å hej igen. tyysst. trevande ssshhhyyy. tassar jag in. Ungefär som mössen som flyttade in när vi flyttade ut. Vi bytte hemort. Nu vill jag helst ssshhhyyy igen.... Men rackarns... Nää fan nu tappade jag modet....tomtegubbar slå i glas...

Av Kia Jacobsson - 10 juli 2012 03:09

....goes around. Nyss skröt jag över mitt lilla änglabarn och hennes sovvanor, nu har hon plötsligen förvandlats till någon nått så änglalik.Hon vägrar att sova. Fysiskt så har hon lärt sig att vända, nästan sitta och ta sig sidledes långa sträckor. ...

Av Kia Jacobsson - 3 juli 2012 03:33

Klockan två, halv tre eller tre brukar det intas nattamat. Numera är det allt som oftast bara jag som vaknar. Vällingberedd. Klarvaken och lite småhungrig.Tittar i taket, funderar på stekta ägg och blir ännu mer hungrig. Stekta ägg, helst i omelettfo...

Av Kia Jacobsson - 22 februari 2012 02:04

.....eftersom jag nu ändå är klarvaken efter Tjohalias matning så ...testar jag om det funkar att blogga via telefonen...men jag tror näää ! texten lägger sig på en ända lång rad och skärmen är alldelens för liten, jag får inget sammanhang när jag sk...

Av Kia Jacobsson - 25 november 2011 23:06

En vecka kvar. -Rädd ? -Ja !   Mitt sunda förnuft säger mig att jag överlämnar mig till expertis, men skräcken som jag känner säger ..... - Fixa " biffen" själv ! Jag är jätterädd, och då menar jag jätterädd för mediciner,bedövningar, sju...

Ovido - Quiz & Flashcards