Alla inlägg under november 2011

Av Kia Jacobsson - 25 november 2011 23:06

En vecka kvar.

-Rädd ?

-Ja !


Mitt sunda förnuft säger mig att jag överlämnar mig till expertis, men skräcken som jag känner säger .....

- Fixa " biffen" själv !

Jag är jätterädd, och då menar jag jätterädd för mediciner,bedövningar, sjukdom och sjukhus.

Måndagen den 5/12 lyfter någon sakkunnig ut en liten babytjej ur min mage. Sedan slår dom knut på mina äggledare.

På "mammavis" så är förhoppningsvis nio månaders oro stillad.

P-medel är ett minne blott, och sista chansen avverkad. Må hon vara frisk !


Sjutusenkronor kostar det att sterilisera sig i Västerbottens län, oavsett om du är kvinna eller man. Jag passar på att få det kostnadsfritt.

Kostnaden för sterilisering varierar i vårt avlånga land, från 300 till 10.000 Hmmm, och varför då kan man

undra ?......just nu orkar jag inte undra...Men kanske framtidsvis ?....


....GRAVIDLUDD I HJÄRNAN, sus i säven ? ?

Engagemanget/ närvaron..... i världsläget, politiken och aktuella händelser hittar inget fäste i mitt huvud just nu.

Jag har fullständig fokus på min tjocka böljande mage, den lilla foten som sparkar på mina revben, huvudet som trycks mot min blåsa och rumpan som hotar att spräcka min vänstra del av magen. Jag "boar" som en tok och pratar gallimattias...Häromdagen sa jag till min mamma.....

- Disk dickar !... Jag menade ju naturligtvis att Dick diskade. Jag "benräddar" i sängen när jag bäddar rent och dessutom så har jag ofrivilligt gett folk öknamn...Vad sägs om Råttan & Lobban ! Pinsamt och helt utan tanke.

Dick kontrar med ordsvängningar ( antagligen för att jag inte ska känna mig alltför "luddig" ) En klassiker numera är....

-Om jag heter Tator i efternamn så kan du kalla mig för Dicktator !

....in your dreams !




I helgen har vi världens finaste småkillar. 

Imorgon ska vi baka lussebullar och pepparkakor.

MYS att på söndag få tända det första adventsljuset i ett pyntat hus, dricka glögg och äta nybakat.


TICK; TACK; TICK TACK........








Ovido - Quiz & Flashcards