Direktlänk till inlägg 24 september 2011

Sötnosar.........

Av Kia Jacobsson - 24 september 2011 11:00

           ..på bilderna Loke, Zeke, Sanawiar & Sally !

...och Johanna förstås.


Sanawiar & Smulan har det jättebra uppe på "Kranga". Förra helgen kom Johanna och Wirren på besök. Loke & Zeke fick rida och lyckan var stor.

"Helgdjuret ", kossan Sally fick också prova på....En, i mitt tycke strålande idè från Lokes lärare. Barnen lottar om Sally, den som drar vinsten tar med sig Sally hem över helgen. Hon har medföljande skrivbok, tandborste och morgonrock i ryggsäcken. På söndagen får barnen skriva ned helgens händelser...

pedagogiskt och sammanfattande.

Nu är det ny helg och sexdagars arbetsvecka är snart avklarad, och det blir sååå skönt att få "bara vara". Imorgon ska vi hjälpa Rasmus med diverse lägenhetsbestyr. Lite shopping och gardin/tavel upphängning. Därefter ska vi sno ihop en lasange och bjuda goda vänner på middag.

Trevlig helg !


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kia Jacobsson - 27 maj 2013 22:03

Hej...å hej igen. tyysst. trevande ssshhhyyy. tassar jag in. Ungefär som mössen som flyttade in när vi flyttade ut. Vi bytte hemort. Nu vill jag helst ssshhhyyy igen.... Men rackarns... Nää fan nu tappade jag modet....tomtegubbar slå i glas...

Av Kia Jacobsson - 10 juli 2012 03:09

....goes around. Nyss skröt jag över mitt lilla änglabarn och hennes sovvanor, nu har hon plötsligen förvandlats till någon nått så änglalik.Hon vägrar att sova. Fysiskt så har hon lärt sig att vända, nästan sitta och ta sig sidledes långa sträckor. ...

Av Kia Jacobsson - 3 juli 2012 03:33

Klockan två, halv tre eller tre brukar det intas nattamat. Numera är det allt som oftast bara jag som vaknar. Vällingberedd. Klarvaken och lite småhungrig.Tittar i taket, funderar på stekta ägg och blir ännu mer hungrig. Stekta ägg, helst i omelettfo...

Av Kia Jacobsson - 22 februari 2012 02:04

.....eftersom jag nu ändå är klarvaken efter Tjohalias matning så ...testar jag om det funkar att blogga via telefonen...men jag tror näää ! texten lägger sig på en ända lång rad och skärmen är alldelens för liten, jag får inget sammanhang när jag sk...

Av Kia Jacobsson - 25 november 2011 23:06

En vecka kvar. -Rädd ? -Ja !   Mitt sunda förnuft säger mig att jag överlämnar mig till expertis, men skräcken som jag känner säger ..... - Fixa " biffen" själv ! Jag är jätterädd, och då menar jag jätterädd för mediciner,bedövningar, sju...

Ovido - Quiz & Flashcards