Alla inlägg under juli 2012

Av Kia Jacobsson - 10 juli 2012 03:09

....goes around. Nyss skröt jag över mitt lilla änglabarn och hennes sovvanor, nu har hon plötsligen förvandlats till någon nått så änglalik.Hon vägrar att sova. Fysiskt så har hon lärt sig att vända, nästan sitta och ta sig sidledes långa sträckor. Hon "provgungar", tar sig upp på knä. Men framför allt så testar hon ljud just nu. Och vägrar att sova. Pjuu, Pjoo, Prrrrt, Daaada, mmp...världens sötaste ljud. Ljuden kombinerar hon med att sitta, ligga, sno sig och hamna i Pippi Långstrumpläge med fötterna på huvudkudden, tutten på golvet och gosedjuret vid motsatt sida. Heeja tjejen säger jag ! Fast inte just nu,inte klockan 12, ett, två & tre på natten. Idds inte ens fundera på om det beror på tillväxtperiod, tänder, värmen... Jag vill bara sova just nu! Sådeså !!

Av Kia Jacobsson - 3 juli 2012 03:33

Klockan två, halv tre eller tre brukar det intas nattamat. Numera är det allt som oftast bara jag som vaknar. Vällingberedd. Klarvaken och lite småhungrig.Tittar i taket, funderar på stekta ägg och blir ännu mer hungrig. Stekta ägg, helst i omelettform med mandelpotatis, tomater, vitlök,ruccola och keso. Mmmm hungrar en stund till och byter ut keson mot kantarellstuvning toppat med skivad parmesan. Mmm, intensivt tittande i taket. Drar gränser längs paneltaket, överväger.....

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ticker


Ovido - Quiz & Flashcards