Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Kia Jacobsson - 31 januari 2010 20:22


....är få förunnade att träffa på i naturen. Men det fick vi i fredags. Ha, ha !!

Antagligen var det en årsunge, så söt.

I helgen har vi varit arbetssamma och isolerat, städat, flyttat möbler & grejor.

Dessutom så har vi äntligen kommit igång med vårt blivande sovrum. Det som tidigare sett ut som en fjällstuga i Sälen, med sin omålade furupanel och den öppna spisen med käckt stenpyntad kåpa är snart ett minne blott. 

Första varvet är nu strucket, väggarna blir mandelfärgade, furupanelen i taket blir vit, dom tråkiga golvlisterna byts ut mot profilerade och golvet kläds med

"båtdäcks" klick. När börsen blir tjockare ska vi installera en gjutjärnskamin istället för den öppna brasan, energisparande.

Det har varit en bra helg. Att leva det relativt spartanska liv som vi har gjort sedan vi flyttade in i "kyrkan" har fått oss att uppskatta och glädjas över dom "små" sakerna. En lång varm dusch hos mamma i lördags ( vår varmvattenberedare är ungefär lika stor som en pumptermos ) En fix och färdig dator. Vi har varken haft dator, tv eller fast telefon, dessutom har vi urtaskig mottagning på mobilerna. Och har vi inte det så har vi tappat eller gömt dom, jag återkommer om alla försvunna saker senare.

Som grädde på helgmoset så ska jag snart iklädda mig min ärtgröna dunjacka, minst två mössor, tredubbla sockar, några vantar och täckbyxor. Det är bitande kallt och snön fortsätter att falla. Men vad gör väl det? Hampus anländer med 21 bussen och jag ska gå honom till mötes.


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards