Alla inlägg den 15 september 2011

Av Kia Jacobsson - 15 september 2011 22:24

 

100 % bonde !

Jag tror att jag har "snöat" in på bönder, lantliv, vardagsmänniskor och ekologiskt självhushåll...iallafall bekvämt tillbakalutad i soffan framför tv:n.

Just nu är det bonde söker fru och den oerhört charmiga och kunnande Frank i 100 % procent bonde... På Danska heter programmet "Bonderöven". Just nu sänds den fjärde säsongen på bättre programtid, torsdag 21,30. Jag har följt alla säsonger, vilket inte har varit det lättaste....Jag gillar killens strävan och livsfilosofi !


100 % gravid !

Även här har jag uppslukats, av mitt tillstånd. Jag ser bara gravidmagar, barnvagnar och underbara babysar, överallt !


100 % less

Är jag också på den F-bannade ping-pong-jag -blir-aldrig-kvitt-hostan-förkylningen-febern-sjukan som inte vill ge upp !


I tre dagar är vi 100 % lediga från jobbet och måste till hundra % fixa till fönstret i hallen innan kylan sätter in.


Nu säger jag godnatt och lägger mig ned för att räkna får istället.........


Bild: Dick

Ovido - Quiz & Flashcards