Alla inlägg den 5 oktober 2011

Av Kia Jacobsson - 5 oktober 2011 21:32

  ...mina egna ideèr om, vad som passar sig och inte. Jag utmanar också åldersfixering.......

När jag var tretton år så ansåg jag att kille i trettioårsåldern var en gubbe. När jag var i tjugoårsåldern så trodde jag att jag var evolutionens topp tio. Vid trettio så insåg jag att det är först nu som jag börjar att lära mig livet. Nu fytio,fortfarande ung, och så oändligt mycket mera trygg och klok....vad väntar vid femtio ? ......

Jag åldersfixerade mig och trodde att min graviditet skulle bli skitjobbig. Och vad i herrans namn ska folk tycka ? ....Folk kommer alltid att tycka, bra eller dåligt. Utifrån ålder, erfarenheter, värderingar, religion, okunskap osv, osv i all oändlighet.


Idag har vi varit på BVC. Allt är alldelens okej med oss enligt prover, hjärtljud och diagram. Jag är faktiskt piggare nu än när jag väntade Rasmus och Hampus, mera tillbakalutad och "go with the flow"...det-här-fixar-sig-alltid-känslan. Och den bottnar naturligtvis i den erfarenhet som jag har hunnit med att lära mig.

Vi har två månader kvar och jag tänker mig att fortsätta jobba så länge som det känns bra.


All kärlek till min underbara familj ! Ni är sammanhanget, alltet och oerhört betydelsefulla. Vi är en brokig sammansättning av skiljsmässor, nya partner och medföljande barn, Fd kärlekar, svärföräldrar och äkta "ungar", vänner i nöd och lust....all kärlek

Ovido - Quiz & Flashcards