Alla inlägg den 18 maj 2010

Av Kia Jacobsson - 18 maj 2010 22:48

.....dra mig baklänges, inte mera än faktiskt hälften på en högaffel.

Högafflar tycker jag inte om. Såvida dom inte visar sig behövliga.

Jag och älsklingen har precis gjort färdigt hästarna för natten. I uthuset doftar det av hö och sommar. Mmmmmm Ums. Doften av rent hö, sommarnatt och den något fuktiga doften av regn berusar mig. Bättre och mera än något vitt vin någonsin kommer att göra. På telefonen har jag pratat med mina söner. Jag fick minst tre högafflar i röven. Uppstopade som min mammas " högaffeluppmatningsprocedur".

-Jag ska minasann visa dig att livet inte är varken svårare eller enklare än vad jag får genomgå.

Högaffel  i rumpan!

Hästarna tycker att höet smakar alldelens förträffligt. Likaså tycker jag och älsklingen. Hö både smakar och doftar gott. Mitt, vårt och hästarnas hö.

Högafflar kan du också använda dig av.......du som icke längre kan känna av berusning.

 Om du pillar in fyra gafflar i det onämnbara så kan du ju använda den till sin ursprungliga upppgift. Skotta hö med den.

Högafflar,my asss !!!!!!


Av Kia Jacobsson - 18 maj 2010 15:25

......och hur helig som helst ! OOOOOOOOOO vad jag älskar Mia Skäringers bok !

Hon kunde vara jag. Nyskild sedan ett och ett halvt år tillbaka. Mammor,pappor.....Bybor.... Stäng era öron. Jag är också Dyngkåt och hur helig som helst !!!! Jag har precis som Mia. träffat min man.

Han som jag vill gifta mig med!

Han som väcker mig klockan fem, med ett stånd och älskar med mig i fyrtioelvatimmar. Jag kan ju liksom inte låta bli att bli älskad i fyrtioelvatimmar.....

Det är ju rätt skönt !

Pappor, mammor och bybbor nu ska jag uttrycka mig mera "rumsrent".....vi "gjorde"det i skogen också. Och framför allt ! Det jag skriver här i mitt alldelens mitt egna rum, behöver inte betyda att "läsaren" måste bli bindgalen. Min fd styvdotter är av det mera komplicerade slaget. Hon är fullständigt toksjuk.Hon skickar dom mest komplicerande, vannsinniga mailen som jag inte vill, eller orka motta av en tonåring. Vad vet hon om att vara dyngkåt ?. Näää du lilla gumman, lägg ned !

Så dyngkåt, det må jag ju få vara ifred. Äntligen, efter min skiljsmässa så kan jag njuta i fyrtioelvatimmar. Jag behöver inte längre inrätta mig i ledet av att ha en "kar" som bestämmer över mig. På lika villkor kan jag vara njuta av av att vara precis så dyngkåt och helig som Mia Skärring uttrycker !!!

MUUUUMS !

Ovido - Quiz & Flashcards