Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Kia Jacobsson - 14 augusti 2011 01:04

......energi-glädje-fix. Hon, om det nu verkligen är en tjej gör sig påmind minst fem-sex gånger om dagen på jobbet. Sparkar och slår volter. Mest när jag har kunder. Lika hänförd och fortfarande överraskad blir jag vid varje tillfälle. Det bor någon i min kropp......

Denna någon, kanske Tuva-Maria anländer i slutet av November.

Jag "boar" , och  Dick fixar.

-Nu älskling vill jag att vi bygger ett skötbord !

-Hmmmm, hur då, då ?

- Såhär & såhär.. vi tar den,här, sågar till denhär och sätter den här....Lätt som en plätt !

Han muttrar, sågar ,limmar och lämnar slutfinishen till mig.

Superkvinnan i mig har vaknat, checklistan prickas av,  punkt för punkt.

Och jädrar vi har det snyggaste skötbordet "ever".

Spjälsängen är också fixad.

Eufori !

Det var ju liksom ett tag sedan, närmare bestämt ungefär 18 år, som någon voltade omkring i magen. Det är stort och ganska märkvärdigt att få uppleva det igen.

Läskigt också. Då var jag ju inte "gammal", nu blir jag mamman 50 plus när hon börjar mellanstadiet. Med en klokhet som jag inte hade då, men tiotusen åldersnojor.

Ack, ack !....men en liten tjej till en pojkmamma...ihhhhhhhhh ! ! ! !


Sommar och semester har varit precis tvärtom som vi hade tänkt oss...

- Nu ska vi minsann jobba på huset !

-Jajamän, fönster, värmen, trapphuset, stora salen, lilla salen......

Men vi har faktiskt mest unnat oss just semester....

Dicks killar, Loke & Zeke inledde dom två första veckorna, med äventyrliga skogsupptäckter, mängder med bad, sagor och en tillbakalutad avslappning.

"Go with the flow"...titta lite extra på myrorna, analysera mossan, plocka några kottar och lägg dom i skattkistan. Smultron, vildhallon och blåbär är jättegott i morgonfil. Ett alldelens extra plus är att man kan kissa utomhus.


Perfekt semester, precis i min smak.









Ovido - Quiz & Flashcards