Alla inlägg den 17 augusti 2011

Av Kia Jacobsson - 17 augusti 2011 06:15

På fredag får vi efterlängtat besök, farmor Gunsan anländer, killarna som har ledigt från fritids kommer redan på torsdagkväll. Det blir mysigt att få en helg tillsammans, kanske vi går på kantarelljakt. Loke & Zeke  kan visa alla hemliga stigar :). 

 

Idag skulle vi egentligen lista oss på citymottagningen och träffa den nya barnmorskan, men jag fick ett samtal igår....

- Hej, det är xxxxxx.

-Jaaa, hej, sa jag och kopplade inte alls.

Det tog en liten stund innan jag förstod att barnmorskan var mamman till en av sönernas ex. Hon tyckte att det kanske skulle kännas lite "kymigt" för oss båda, jag kunde inte annat än att hålla med. Så nu får vi vänta en vecka till och ta den relativt korta promenaden till Ridvägens vårdcentral.

Vi har tre månader kvar och jag mår oförskämt bra i min graviditet. Jag hade nog förväntat mig att åldern skulle ta ut sin rätt och ge mig alla möjliga krämpor.

Lite tröttare, tyngre känner jag mig. Men det är ju fullkomligt normalt.

 

Bilden som Dick har tagit får illustrera tillvaron just nu..

"Målbild med fokus".

Det är många bitar som måste falla på plats framöver med en liten baby, jobb, bil,värme i huset......osv............


Till dig Gun, välkommen vi längtar !

Ovido - Quiz & Flashcards