Alla inlägg den 9 juni 2010

Av Kia Jacobsson - 9 juni 2010 14:15

Lotta Hannerz, Venu?, 2006

I rather saw that you see than read

Don’t forget that reality is only  the tip of the iceberg.

The moment of truth lasts as long  as a gap in one’s memory.

Only crazy rats stay.
( Konstnär; Lotta Hannerz)

.........Åh vad jag tycker om när umeås konst och kulturliv pekar i rätt riktning !


Den numera klassiska repliken från Dirty dancing har också blivit konst genom Moa Krestesen. Installation Wasahotellet.

Extra kul är det också att så många kvinnliga konstnärer ges utrymme...

...som sagt HEJA UMEÅ !! Nu ser vi till att bli kulturhuvudstad !

Utanför vårt skyltfönster rullar studenterna förbi, vagnarna gungar och alla sjunger..För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten FY FAN, VA VI Ä BRA ! Jag blir lika toklycklig varje år som jag får stå på butikstrappan och bevittna festen och yran. Umeå har definitivt utvecklats på alla fronter. Jag hissar vår gulgröna flagga som den sanna Norrlandspatriot jag är !


Ovido - Quiz & Flashcards