Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Lycklig på riktigt....

Av Kia Jacobsson - 3 juni 2010 16:23

      

....bilder, fast på sne !

Vi läser mycket här hemma, just nu heter min "bussbok" : Drömliv. Den är skriven av Kajsa Ingermansson & Karin Nordlander.

I drömliv ger vi näring åt själen, för det är där vi har vår verkliga kraft och potential. Med själen i förarsätet fylls livet med mening, glädje och magi.

Drömliv är inte bara inspiration för stunden. Boken erbjuder ett helt nytt förhållningssätt till livet och ger dig chansen att bli lycklig på riktigt.

En riktigt god bok som med ett "lättsamt" sätt berör livets största fråga: Vad är ett liv och hur vill just jag leva i motgång och framgång och att det "lilla" kan vara grundklangen i att vara lycklig på riktigt.

I morse kvillrade min grundklangslycka i mig. Jag väcktes av en ömsint smekning på kinden, ett par klarblå ögon och en mun som viskade till mig..

-Vad du är vacker, älskling.

Lite senare, väl uppstigen får jag en present av min kära, kloka vän Helena.

En bakhanduk med sockerkaksrecept ! Den ska jag rama in och hänga upp på väggen som en evig påminnelse om att nästa gång jag blir sugen på sockerkaka så överlämnar jag till expertisen, nämligen Helena.

Nu ska jag fördjupa mig i den befriande boken.

Njuta av att beach 2010 för mig inte innebär en slimmad, botox, silikon, fuskbrun, rynkfri, nyfriserad kropp inträngd i det senaste modet. Vingligt staplande fram på skyhöga klackar i sanden på jakt efter nya vita inredningsdetaljer till sitt vita franskinspirerade hem där maken står redo vid grillen och blommorna från den fantastiska trädgården är arrangerade i vackra bordsuppsättningar....

Puuh...fick jag med alla medias retucherade bilder & tips för ett lyckligt liv?


Dagen har blivit kväll. I skrivandets stund blickar jag ut över dalen. Det är nästan smärtsamt vackert med alla dessa gröna nyanser som skimrar i dom sista solstrålarna. Hästarna har ätit upp det färska nyslagna gräset och vilar halvsovande på tre ben. Peppe har intagit sin sovplats vid den öppna spisen. Han har blivit så kvällstrött på äldre dagar. På klädkroken hänger min nya tunika, jag måste ideligen pilla lite på den, bara för att den är såååå fin. På ett av köksskåparna står den nyinramade presenten. Det har varit en bra dag idag.

Nu tar jag helg.





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kia Jacobsson - 27 maj 2013 22:03

Hej...å hej igen. tyysst. trevande ssshhhyyy. tassar jag in. Ungefär som mössen som flyttade in när vi flyttade ut. Vi bytte hemort. Nu vill jag helst ssshhhyyy igen.... Men rackarns... Nää fan nu tappade jag modet....tomtegubbar slå i glas...

Av Kia Jacobsson - 10 juli 2012 03:09

....goes around. Nyss skröt jag över mitt lilla änglabarn och hennes sovvanor, nu har hon plötsligen förvandlats till någon nått så änglalik.Hon vägrar att sova. Fysiskt så har hon lärt sig att vända, nästan sitta och ta sig sidledes långa sträckor. ...

Av Kia Jacobsson - 3 juli 2012 03:33

Klockan två, halv tre eller tre brukar det intas nattamat. Numera är det allt som oftast bara jag som vaknar. Vällingberedd. Klarvaken och lite småhungrig.Tittar i taket, funderar på stekta ägg och blir ännu mer hungrig. Stekta ägg, helst i omelettfo...

Av Kia Jacobsson - 22 februari 2012 02:04

.....eftersom jag nu ändå är klarvaken efter Tjohalias matning så ...testar jag om det funkar att blogga via telefonen...men jag tror näää ! texten lägger sig på en ända lång rad och skärmen är alldelens för liten, jag får inget sammanhang när jag sk...

Av Kia Jacobsson - 25 november 2011 23:06

En vecka kvar. -Rädd ? -Ja !   Mitt sunda förnuft säger mig att jag överlämnar mig till expertis, men skräcken som jag känner säger ..... - Fixa " biffen" själv ! Jag är jätterädd, och då menar jag jätterädd för mediciner,bedövningar, sju...

Ovido - Quiz & Flashcards